Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Πραξικόπημα η νέα εγκύκλιος για την αξιολόγηση!

Πραξικόπημα αποτελεί η νέα εγκύκλιος για την αξιολόγηση: καταργείται ακόμα και η ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη!

Ο φόβος έχει αλλάξει στρατόπεδο. Τα κρατικά-κυβερνητικά επιτελεία στο μεγάλο λευκό κτίριο του Αμαρουσίου παίρνουν τα μηνύματα από τις μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, από την αντίσταση που συναντούν και τις αρνήσεις που εισπράττουν οι Σύμβουλοι-αξιολογητές από τις νεοδιόριστες και τους νεοδιόριστους συναδέλφους σε Πελοπόννησο, Κρήτη και Αιγαίο και καταφεύγουν σε φασίζουσες πρακτικές και νοοτροπίες. Έτσι, με μια εγκύκλιο, μνημείο αυθαιρεσίας, αυταρχισμού και πολιτικής/νομικής οπισθοδρόμησης, την οποία υπογράφει ο αδίστακτος Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, καταργούν τον νόμο για το μισθολόγιο και την ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, επιστρατεύουν κάθε μέσο τρομοκράτησης και αυταρχισμού ενάντια στη μαχόμενη εκπαίδευση.


Κατά τα άλλα η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρητική…

Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος 14374/ΓΔ5/ 8-2-2023, με θέμα «Οδηγίες αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ –ΕΒΠ»:

·            Ξεκαθαρίζει ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι νεοδιόριστοι που έχουν διανύσει ήδη δύο έτη υπηρεσίας από τον διορισμό τους. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης με «εξαιρετικό», «πολύ καλό» ή «ικανοποιητικό» πόρισμα, τότε θα προχωρήσει η μονιμοποίησή τους. Εφόσον δεν ολοκληρωθεί με τα παραπάνω, έχει ήδη προβλεφθεί η παραπομπή των νεοδιόριστων στην επόμενη διετία προς μονιμοποίηση!

·            Διευκρινίζει ότι προτάσσεται η διαδικασία της αξιολόγησης που αφορά στο πεδίο Α1, δηλαδή η αξιολόγηση από τους νέους Συμβούλους/αξιολογητές. 

·            Επαναλαμβάνει αναλυτικά τη διαδικασία ατομικής αξιολόγησης όπως αναφέρεται και στην τελευταία Υ.Α. (προετοιμασία και προεργασία αξιολογητή/αξιολογούμενου, παρατήρηση δύο (2) διδασκαλιών από τον αξιολογητή μέσα στην τάξη, έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου (εν είδει εξομολόγησης ιερομόναχου για τις αμαρτίες του ή παίκτη του master chef που μετανοημένος απολογείται για τα λάθη του), συζήτηση/αναστοχασμός και ανέβασμα στον ηλεκτρονικό φάκελο του υλικού.

·            Υπενθυμίζει τις συνέπειες που προβλέπει για όσους δεν πειθαρχήσουν ο ν.4823 με τον ισχυρισμό ότι πρόκειται για ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων, όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός. Δεν μας λέει όμως γιατί δύο χρόνια τώρα που έχουν ηττηθεί κατά κράτος στο πεδίο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας δεν διώχθηκε ούτε ένας/μια εκπαιδευτικός.

 

Διότι δεν συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις 

·            Και ολοκληρώνεται με μια απίστευτη παράγραφο που αναφέρει ότι,  «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στην παραπάνω υποχρέωση «δύναται να επιβάλλεται αναστολή οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού ή του μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξής του. Ειδικότερα, για τα στελέχη εκπαίδευσης που αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής ή την παρακωλύουν με την εν γένει στάση τους, τότε το στέλεχος αντικαθίσταται και αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους για τα επόμενα οκτώ (8) έτη». Δηλαδή, με δυο λόγια, ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ μεταξύ άλλων εξέδωσε εγκύκλιο που καταργεί τον νόμο για το μισθολόγιο! Φανταστείτε να περάσει η αξιολόγηση, τι αυθαιρεσίες και τι αυταρχισμό θα ζήσουμε!


Θα πάρουν εδώ και τώρα την απάντηση που τους αξίζει:

1.         Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εξαντλήσουν κάθε νομική δυνατότητα ενάντια στην φασίζουσα εγκύκλιο και τον Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ.

2.         Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να καλέσει τις νηπιαγωγούς προϊσταμένες να καταθέσουν τις παραιτήσεις τους στην Ομοσπονδία η οποία σε στιγμή που κρίνει σκόπιμο θα τις καταθέσει στο ΥΠΑΙΘ.  Για να δούμε μετά πού θα βρουν οι φωστήρες του υπουργείου προϊσταμένες να αναλάβουν όλον αυτόν τον φόρτο εργασίας και να απειλούνται κι από πάνω από την Υπουργό και τους φασίζοντες παρατρεχάμενούς της.

3.         Απαντάμε με την ενότητα και την καθολική συμμετοχή μας στις αποφάσεις των ΓΣ και της ΔΟΕ. Κλείνουμε τις πόρτες μας ορμητικά στους αξιολογητές, με όπλα την Απεργία-Αποχή και τις στάσεις εργασίας της ΔΟΕ.

4.         Όλοι και όλες  στις Γενικές Συνελεύσεις , στην Απεργία της 15ης Φλεβάρη και στη διαδήλωση (Προπύλαια, 10.30 στο πανό του Συλλόγου), στις διαδικασίες συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Αυτοοργάνωση του αγώνα!

5.         Όσο για εκείνες και εκείνους που επέλεξαν να διαβούν τον Ρουβίκωνα και να αναλάβουν τον ρόλο του/της Συμβούλου/αξιολογητή, σύντομα θα μας βρουν μπροστά στην πόρτα τους. Καλούμε σε μαζικές κινητοποιήσεις στα γραφεία των νέων Συμβούλων αμέσως μόλις επιλεγούν.


Ιστορικής σημασίας αναμέτρηση

Τα σχολεία βράζουν από θυμό. Η εγκύκλιος αυτή είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Ως εδώ με την απίστευτη αλαζονεία της εξουσίας, με τον ταξικό κυνισμό τους, με τα αυτοκρατορικά διαγγέλματα της κυρίας «αποφασίζομεν και διατάζομεν», ως εδώ με τον αυταρχισμό που παραπέμπει σε νοοτροπίες και πρακτικές βαυαρικού στρατού και όχι εκπαιδευτικής πολιτικής. Εμείς κρατάμε τα σχολεία όρθια. Αυτοί πολεμούν να τα γκρεμίσουν. Δεν θα κάνουμε βήμα πίσω!

Οι εισβολείς νεοφιλελεύθεροι επιθεωρητές της εμπορευματοποίησης και της κατηγοριοποίησης σχολείων – εκπαιδευτικών – μαθητών βρίσκονται προ των πυλών της δημόσιας εκπαίδευσης.

Γίνεται πιο καθαρό από ποτέ, ότι δίνουμε μια ιστορικών διαστάσεων αναμέτρηση για να υπερασπίσουμε τη Δημόσια Παιδεία, το Δημόσιο Σχολείο, το δικαίωμα των μαθητών/τριών μας να ονειρεύονται και να ορίζουν το μέλλον τους, για να υπερασπίσουμε την παιδαγωγική μας υπόσταση και την εργασία μας.

Ας αναλογιστούμε όλες και όλοι μας σε τι σχολείο θα βρεθούμε, το επόμενο διάστημα, εμείς και οι μαθητές μας, αν υλοποιηθεί η τριπλή αξιολόγηση. Δείκτες, κουτάκια, ανταγωνισμός, επιθεωρητές, χορηγοί, κατηγορίες, αφόρητη πίεση και μηδενισμός της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Οι εισβολείς περιδιαβαίνουν χαμογελαστοί στα τηλεοπτικά κανάλια μιλώντας για «ποιότητα» και «πρόοδο». Πίσω από τις κάμερες χαιρέκακα σχεδιάζουν, με πρώτο στόχο τους να ισοπεδώσουν κάθε αντίσταση, ατομική και συλλογική. Να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι κάθε αγώνας είναι μάταιος, ότι κάθε αντίσταση θα έχει συνέπειες. Χρησιμοποιούν τη στρατηγική «σοκ και δέος».

Υπάρχει τρόπος να αντιστρέψουμε την επίθεση; ΝΑΙ

Αν απαντήσουμε με το δικό μας κινηματικό, μαζικό, συντριπτικό σοκ και δέος, δεκάδων χιλιάδων απεργών, δεκάδων χιλιάδων διαδηλωτών, δεκάδων χιλιάδων υπερασπιστών του δημόσιου σχολείου, δεκάδων χιλιάδων ενημερωτών της κοινωνίας και των γονέων. 

Στις 15 Φεβρουαρίου πρέπει να δείξουμε τη δύναμή μας. 

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ. Κλείνουμε το σχολείο της αξιολόγησης, για να μείνει ανοιχτό το μέλλον των μαθητών μας, για να μείνει ανοιχτό το μέλλον της εργασίας μας και της παιδαγωγικής ελευθερίας.


Συνάδελφοι/οι

Σφίξτε τις καρδιές, σηκώστε ψηλά το βλέμμα, στο ύψος που αναλογεί στο δημόσιο σχολείο. Από εκεί ψηλά τα Παιδιά μετράνε τ’ άστρα. Οι Δάσκαλοι και οι Δασκάλες τους γεύονται χαρά απ’ τα χαμόγελά τους. Οι δείκτες και τα κουτάκια σέρνονται στα βαλτόνερα της αξιολόγησης.


Οι νεοφιλελεύθεροι εισβολείς φαίνονται μεγάλοι, όταν εμείς είμαστε σκυφτοί.

Ας δείξουμε την πραγματική μας δύναμη.


Ας ανεμίσουν τα τραγούδια μας!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου