Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Χιλιάδες αναπληρωτές άνεργοι...

Χιλιάδες αναπληρωτές άνεργοι







Ο πίνακας των προσλήψεων αναπληρωτών που παραθέτουμε είναι αποκαλυπτικός. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Οι μισοί αναπληρωτές δάσκαλοι, αγγλικών και φυσικής αγωγής, το ένα τέταρτο των αναπληρωτών μουσικής και πληροφορικής και ένα μεγάλο μέρος δασκάλων και νηπιαγωγών ειδικής αγωγής παραμένουν άνεργοι. Αυτή η σκληρή πραγματικότητα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Αποτελεί πρωταρχικό καθήκον για το εκπαιδευτικό κίνημα να υπερασπιστεί το δικαίωμά τους στην εργασία. Τα υπόλοιπα, όσα διαιρούν, κατακερματίζουν, στρέφουν τον ένα κλάδο εναντίον του άλλου, μας βρίσκουν αντίθετους.

Ο άμεσος στόχος μας πρέπει να είναι η απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων και η πρόσληψη όλων των αναπληρωτών όλων των κλάδων άμεσα. Έχει τεράστια σημασία, κανένας συνάδελφος αναπληρωτής, σε όποιο κλάδο και αν ανήκει να μη μείνει άνεργος. Ταυτόχρονα, είναι κρίσιμο, να διεκδικήσουμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς για όλους τους κλάδους εκπαιδευτικών και σύσταση όλων των απαραίτητων οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες. Η μοναδική κατοχύρωση για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων είναι η σύσταση οργανικών θέσεων και ο μόνιμος διορισμός. Τα υπόλοιπα αποτελούν αυταπάτες. Να αγωνιστούμε για την πρόσληψη όλων των δασκάλων και νηπιαγωγών που είναι απαραίτητοι για την παράλληλη στήριξη. Τέλος, να διεκδικήσουμε και να κατοχυρώσουμε την προσμέτρηση της διδακτικής ώρας της σίτισης για όλους όσους εμπλέκονται σε αυτήν. Η μαζική ανταπόκριση στις αιτήσεις που διακινεί ο Σύλλογος είναι η αρχή.

Το σημαντικότερο για όλους τους αναπληρωτές και για τη λειτουργία των σχολείων είναι η σταθερή και μόνιμη εργασία, δηλαδή, οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Γιατί όμως τα τελευταία 6 χρόνια οι διορισμοί παραμένουν μηδενικοί;

Ακόμα μια χρονιά με μηδενικούς διορισμούς στην εκπαίδευση

Ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευσή του για 20.000 μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας, έτσι ώστε στο τέλος της οι αναπληρωτές να είναι ένα μικρό ποσοστό του σημερινού τους αριθμού
Ρεπορτάζ με βάση τις δηλώσεις Φίλη στη Βουλή, Ιούνιος 2016
Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε στους εκπροσώπους των Θεσμών την ανάγκη διορισμών στα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν «μια και καλή» τα κενά σε εκπαιδευτικούς που υπάρχουν στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Εξήγησε επίσης ότι το δημοσιονομικό κόστος των απαιτούμενων προσλήψεων δεν απέχει πολύ από τα κονδύλια που κάθε χρόνο δαπανώνται για την κάλυψη των κενών με αναπληρωτές και ωρομίσθιους δάσκαλους και καθηγητές. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Θεσμοί επικαλούνται τη δυσμενή δημοσιονομική κατάσταση που «απαγορεύει» τους διορισμούς στο δημόσιο, και ξεκαθαρίζουν ότι για να πραγματοποιηθούν διορισμοί στα σχολεία, πρέπει να προηγηθεί αυστηρή και εξαντλητική αξιολόγηση του υπάρχοντος διδακτικού δυναμικού, να απομακρυνθούν οι «ακατάλληλοι» από τις τάξεις και όσα κενά προκύψουν να καλυφθούν με αντίστοιχο αριθμό προσλήψεων.
Ρεπορτάζ από την τελευταία συνάντηση Φίλη - Τρόικας
 
Από τα παραπάνω, προκύπτουν τα εξής:
·       Διορισμοί δεν πρόκειται να γίνουν όσο εφαρμόζεται το μνημονιακό πλαίσιο. Όποιος δηλώνει ή δήλωνε το αντίθετο (του Φίλη συμπεριλαμβανομένου) λέει ψέματα.
·       Η αξιολόγηση και οι απολύσεις συνιστούν βασική απαίτηση των θεσμών. Οι δυο απαιτήσεις συνδέονται άμεσα μεταξύ τους, η αξιολόγηση πρέπει να οδηγήσει σε απολύσεις, αλλιώς τι αξία έχει άλλωστε. Το κέρδος της θα αποτιμηθεί και με λογιστικούς όρους.
·       Πρόκειται για μια ακόμα ένδειξη της απόλυτης επιτροπείας που έχει επιβληθεί στη χώρα. Ο υπουργός παιδείας απευθύνει το αίτημα για διορισμούς στους θεσμούς/πρώην τρόικα. Αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζει ότι οι διορισμοί στην εκπαίδευση δεν αποτελούν αρμοδιότητα δική του και της κυβέρνησής του αλλά των δανειστών. Και να ήταν η μόνη αρμοδιότητα που εκχωρήθηκε.
Και αναρωτιόμαστε, δεν γνώριζε ο Φίλης την απάντηση των θεσμών; Ως έμπειρος και πανέξυπνος πολιτικός που είναι, βεβαίως και τη γνώριζε. Άρα, πρόκειται για ένα πολιτικό θέατρο: «εμείς έχουμε την πρόθεση να κάνουμε διορισμούς, αλλά δεν μας αφήνουν». Το ίδιο θέατρο συνεχίζει και ο νέος υπουργός παιδείας δηλώνοντας ότι «υπάρχει ένα πολύ σύνθετο θέμα με τους θεσμούς, με τους οποίους πρέπει να συνεννοηθούμε με μεγάλη σαφήνεια, ώστε να δούμε τι θα γίνει με τους διορισμούς».
Τι να κάνουμε
Κανείς δεν δικαιούται να αποδέχεται το μνημονιακό πλαίσιο ως αναπόφευκτο και ταυτόχρονα να ασκεί κριτική στην κυβέρνηση για τους μηδενικούς διορισμούς. Αποδοχή του μνημονιακού πλαισίου, σημαίνει αποδοχή της επιτροπείας και της υποταγής στους σχεδιασμούς των δανειστών. Όποιος αποδέχεται το μνημονιακό πλαίσιο, απορρίπτει τη ρήξη και τη σύγκρουση με την ΕΕ και ταυτόχρονα διεκδικεί μαζικούς διορισμούς, απλά συγκαταλέγεται στην ίδια πολιτική κατηγορία με το Φίλη: Θέλει να γίνουν διορισμοί, αλλά οι δανειστές δεν το επιτρέπουν. Δηλαδή, μας κοροϊδεύει.

Το αίτημα των μαζικών διορισμών συνδέεται άμεσα με τη σύγκρουση με το μνημονιακό καθεστώς, την κυβέρνηση, την ΕΕ και το ΔΝΤ. Μια σύγκρουση που απαιτεί ανάπτυξη του κινήματος, ισχυρά σωματεία και μετωπικές πρωτοβουλίες. Αυτή την προοπτική εκφράζει η Εκπαιδευτική Παρέμβαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου