Ξέρεις από βέσπα;
Σχολικές ιστορίες καθημερινής τρέλας.
Νο1

Άλλη επιλογή υπάρχει; Μα
φυσικά, εδώ μιλάμε για το σχολείο των πολλαπλών επιλογών. Άλλη συνάδελφος,
γερμανικών, συμπληρώνει ωράριο με την ευέλικτη ζώνη της Γ΄ τάξης, ώστε ο
δάσκαλος της τάξης να συμπληρώσει ωράριο με τα Θρησκευτικά της Δ΄ τάξης, ώστε η
δασκάλα της Δ΄ τάξης να συμπληρώσει ωράριο στο ολοήμερο, όπου το πρόγραμμα λέει
εικαστικά, αλλά η δασκάλα κάνει μελέτη, διότι τα παιδιά δηλώνουν ότι «η μαμά
τους λέει ότι πρέπει να πάνε διαβασμένα στο σπίτι γιατί μετά έχουν ξένες
γλώσσες και άλλα πολλά και δεν προλαβαίνουν», άλλωστε και την προηγούμενη μέρα,
που είχαν έναν άλλο δάσκαλο που το όνομά του δεν το θυμούνται, πάλι μελέτη
έκαναν. Η μουσικός αντιθέτως, συμπληρώνει ωράριο όχι στο συστεγαζόμενο σχολείο,
αλλά στο ολοήμερο άλλου σχολείου που ανήκει σε άλλο δήμο,
περίπου μισή ώρα απόσταση με τη συγκοινωνία. Δρόμο αφήνει, δρόμο παίρνει, με τα
πολλά φτάνει στον προορισμό της, όπου υποτίθεται ότι κάνει πολιτιστικούς
ομίλους, αλλά κι αυτή μελέτη κάνει, διότι τα παιδιά δηλώνουν ότι «η μαμά τους,
κλπ. κλπ.».
Κι ένα ηλιόλουστο πρωινό, μια
και δυο, οι μεγάλες τάξεις του σχολείου πηγαίνουν εκκλησία. Όμως, η δασκάλα της
Ε΄ τάξης, τη συγκεκριμένη ημέρα κατεβαίνει στο ολοήμερο, επομένως, ξεκινά
εργασία στις 10 π.μ. και σχολάει στις 4 μ.μ. Έτσι, την τάξη συνοδεύει ο
συνάδελφος της πληροφορικής, ο οποίος όμως πρέπει να είναι στο σχολείο στις 9
π.μ. γιατί διδάσκει σε άλλο τμήμα και το τμήμα που εκκλησιάζεται επιστρέφει στο
σχολείο με την εκπαιδευτικό των γαλλικών που διδάσκει σε αυτό τη δεύτερη ώρα.
Και κάπου ανάμεσα στην τρίτη και την τέταρτη διδακτική ώρα, καθώς η Γ΄ τάξη
περιφερόταν από αίθουσα σε αίθουσα, ο Γιαννάκης με τον Κωστάκη βρήκαν την
ευκαιρία να πάρουν το ρεπό τους και εξαφανίστηκαν από προσώπου γης – μετά από
επίμονες αναζητήσεις, επισημάνθηκαν πίσω από τις τουαλέτες να παίζουν τάπες
πανευτυχείς. Τουλάχιστον δύο δίωρα της γλώσσας είναι σπασμένα στη μέση σε κάθε
τάξη, το πρόγραμμα αλλάζει κάθε δυο βδομάδες και όλοι αισθάνονται ότι δεν
προλαβαίνουν να κάνουν τίποτα. Ε και λοιπόν;
Το μεσημεράκι τα παιδιά
μαζεύονται στις αίθουσες της Α΄ και της Β΄ και απλώνουν στα θρανία τα ταπεράκια
τους να φάνε. Τα παιδιά της Α΄ τάξης δεν χρειάζεται να μετακινηθούν, απλώς
μαζεύουν βιβλία και κασετίνες και απλώνουν στα θρανία ότι έχουν, πατάτες, ρύζι
με μπιφτέκια κλπ. Ο υπεύθυνος ολοήμερου προβλέπεται ότι πιστώνεται τη διδακτική
ώρα της σίτισης διότι πρόκειται για μια «παιδαγωγική διαδικασία, κλπ κλπ.» ενώ
οι υπόλοιποι δυστυχείς που διδάσκουν στο ολοήμερο εκείνη την ημέρα, απλώς
«επιβλέπουν». Ποια η διαφορά; Καμία, είναι κλοπή διδακτικού ωραρίου και όλοι το
ξέρουν, και λοιπόν;

Ποιοι
είναι οι στόχοι του νέου σχολείου
Και κάπου εδώ φτάνουμε στην ουσία του προβλήματος. Το ενιαίο πρόγραμμα του «νέου σχολείου» θεσμοθετήθηκε
την περασμένη άνοιξη, με ένα βασικό στόχο: τη δραστική περικοπή προσωπικού, την
κυνική λειτουργία του μνημονιακού κόφτη στην εκπαίδευση κατ’ απαίτηση των
«θεσμών». Χιλιάδες αναπληρωτές δάσκαλοι, εκατοντάδες αναπληρωτές αγγλικών,
φυσικής αγωγής και άλλων ειδικοτήτων, παραμένουν άνεργοι.
Οι περικοπές δεν είναι ο
μοναδικός στόχος. Το νέο σχολείο – Φίλη δεν είναι παρά το «παλιό» κακό
νοησιαρχικό σχολείο. Το πρόγραμμα δεν υπακούει στις ανάγκες του
μαθητή υπακούει στις ανάγκες του μνημονίου. Το δημοτικό σχολείο μετατρέπεται
έτσι από σχολείο αγωγής σε σχολείο μετάδοσης κατακερματισμένων γνώσεων και
δεξιοτήτων, σε ένα αχταρμά του «λίγο απ’ όλα και τελικά τίποτα». Η κυβερνώσα αριστερά αποδεικνύεται ο
καλύτερος μαθητής του ΟΟΣΑ και των εκπαιδευτικών στόχων των ΕΣΠΑ, πρωταγωνιστής
δομικών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων στο δημοτικό και το νηπιαγωγείο που
σαρώνουν τον παιδαγωγικό τους χαρακτήρα και καταδικάζουν μια ολόκληρη γενιά
χωρίς αγωγή στο φόντο της εκτεταμένης καταστροφής παραγωγικών δυνάμεων εν μέσω
καπιταλιστικής κρίσης.
Ποια
αιτήματα μπορούν να μας ενώσουν
Ο άμεσος στόχος μας πρέπει να είναι η
απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων και η πρόσληψη όλων των αναπληρωτών όλων των
κλάδων άμεσα. Έχει τεράστια σημασία, κανένας συνάδελφος αναπληρωτής, σε όποιο
κλάδο και αν ανήκει να μη μείνει άνεργος. Ταυτόχρονα, είναι κρίσιμο, να
διεκδικήσουμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς για όλους τους κλάδους εκπαιδευτικών
και σύσταση όλων των απαραίτητων οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες.
Τέλος, να διεκδικήσουμε και να κατοχυρώσουμε την προσμέτρηση της διδακτικής ώρας
της σίτισης για όλους όσους εμπλέκονται σε αυτήν. Η μαζική ανταπόκριση στις
αιτήσεις που διακινεί ο Σύλλογος είναι η αρχή.
Για ποιο σχολείο αγωνιζόμαστε
Διεκδικούμε
ενιαίο παιδαγωγικό/μορφωτικό σχέδιο για ένα σχολείο ζωντανό και δημιουργικό,
σχολείο της μορφωτικής ισότητας και της κριτικής σκέψης. Με την απόφαση της
τελευταίας Γενικής μας Συνέλευσης, υποστηρίζουμε ενιαίο δημόσιο δωρεάν
δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με δίχρονη προσχολική αγωγή και ενιαίο
δωδεκάχρονο σχολείο.

Σε αυτά τα
πλαίσια προτείνουμε την ένταξη όλων των αντικειμένων σε ένα ενιαίο μορφωτικό
σχέδιο, την ενιαία διδασκαλία τους. Με την αυτοτελή διδασκαλία, την
εργαστηριακή διδασκαλία τους αλλά και τη συνδιδασκαλία τους από το/τη δάσκαλο/α
και τον/την εκπαιδευτικό της ειδικότητας και το συνυπολογισμό της ώρας και για
τους δύο. Πρόταση που απαντά ολοκληρωμένα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών
και ταυτόχρονα καλύπτει εργασιακά τους εκπαιδευτικούς. Πρόταση που για να
αποκτήσει υλική δύναμη, απαιτείται η μαζική αγωνιστική δράση της ζωντανής
εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου