Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΙΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΜΑΣ!

 


Αύξηση της χρηματοδότησης για όλα τα σχολεία

Υπερασπίζουμε τον Σύλλογό μας, τις ενιαίες συλλογικές διαδικασίες του ενάντια στις διαλυτικές τάσεις, ενάντια στην κατασυκοφάντηση και τη λασπολογία


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Η Εκπαιδευτική Παρέμβαση, ως μια ριζοσπαστική και αυτόνομη/ανεξάρτητη συλλογικότητα, μάχεται διαχρονικά για την αύξηση των δαπανών για την παιδεία, για την αύξηση της χρηματοδότησης όλων των σχολείων, για βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού τους με αποκλειστικά δημόσιους πόρους. 

Θεωρούμε πως η σημερινή κατάσταση υποβάθμισης των σχολείων μας είναι αποτέλεσμα της χρόνιας υποχρηματοδότησής τους από όλες τις κυβερνήσεις. Επίσης, μας βρίσκει αντίθετους η σημερινή διαδικασία διανομής των δόσεων από τις σχολικές επιτροπές των Δήμων σε καθεστώς αδιαφάνειας και με αποκλεισμένους τους εκπροσώπους των Συλλόγων ΠΕ. 

Τα αιτήματα των 14 συναδέλφων του 9ου Ειδικού Δ.Σχ. Αθηνών έχουν τη στήριξή μας. Καλά έκαναν οι συνάδελφοι, ανάμεσα τους κι ένα μέλος μας, και υπέγραψαν το συγκεκριμένο κείμενο και καλά κάναμε κι εμείς και τηρήσαμε τη συγκεκριμένη στάση. 

Έχουν τη στήριξή μας τα αιτήματά τους, ενταγμένα στο παραπάνω πλαίσιο και όχι αποκομμένα από τον συνολικό μας αγώνα για οικονομική αναβάθμιση όλων των σχολείων μας· επειδή ο Σύλλογος πρέπει να εκφράζει τις ανάγκες όλων των σχολείων· επειδή ένας συνάδελφος που σήμερα υπηρετεί στο 9ο Ειδικό, του χρόνου ίσως υπηρετεί σε κάποιο άλλο σχολείο· επειδή η ίδια αρνητική εικόνα υπάρχει σε όλα τα σχολεία: όλοι και όλες στο ίδιο καζάνι βράζουμε· επειδή οι αγώνες πρέπει να ξεκινούν από τη βάση αλλά να γενικεύονται.

Με βάση τα παραπάνω, που ως χθες θεωρούσαμε αυτονόητα, τοποθετηθήκαμε και στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας για το 9ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών. Το αίτημα έφτασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του Συλλόγου, προωθήθηκε στα μέλη του Δ.Σ. τα οποία ομόφωνα εξέφρασαν την υποστήριξή τους. Το ίδιο έπραξε και ο πρόεδρος του Δ.Σ. που επισκέφτηκε το σχολείο. 

Στην τελευταία έκτακτη Γ.Σ. το ζήτημα (το οποίο ήταν στην ημερήσια διάταξη) συζητήθηκε κάτω από το κλίμα μιας απροσδόκητης έντασης, καθώς η ΑΣΕ-ΠΑΜΕ ούτε λίγο ούτε πολύ χαρακτήρισε τον Σύλλογο απόντα επειδή «δεν είχε προχωρήσει σε ανακοίνωση». Εκφράστηκε μάλιστα η άποψη πως ήταν πολύ αργά πια για να συμβεί κάτι τέτοιο. Λίγες μέρες μετά τη Γ.Σ. και ενώ «ήταν πια πολύ αργά να βγει ανακοίνωση» ακολούθησε σχετική επερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ στο κοινοβούλιο. 

Ταυτόχρονα, ο Α΄ Σύλλογος Αθηνών κατέληξε σε ανακοίνωση για το 9ο Ειδικό, η οποία μάλιστα δημοσιεύτηκε και σε μεγάλη εκπαιδευτική ιστοσελίδα. Η ανακοίνωση αυτή προτάθηκε από την Εκπαιδευτική Παρέμβαση και ψηφίστηκε από τη ΔΑΚΕ. Καταψηφίστηκε από την ΑΣΕ-ΠΑΜΕ καθώς, όπως δήλωσε η εκπρόσωπός της, υπονοείται πως οι συνάδελφοι εκεί ζητάνε χρήματα από αυτά που ήδη διατίθενται, εις βάρος των υπόλοιπων σχολείων. 

Από την πλευρά μας απαντήσαμε ότι αύξηση των δαπανών πρέπει να υπάρχει για όλα τα σχολεία και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσουμε και υποστηρίζουμε και τα αιτήματα των συναδέλφων του 9ου ειδικού και δώσαμε περιθώριο μίας (1) ημέρας να κατατεθεί οποιαδήποτε άλλη διατύπωση, πρόταση ή κείμενο. 

Κανένα κείμενο δεν κατατέθηκε από την ΑΣΕ-ΠΑΜΕ ποτέ για το 9ο Ειδικό! Αντιθέτως, αμέσως μόλις βγήκε η ανακοίνωση του Συλλόγου, σαν έτοιμη από καιρό, προχώρησε στη γνωστή καταγγελία της για να συκοφαντήσει την Εκπαιδευτική Παρέμβαση! Επίσης, όλο το χρονικό διάστημα από την στιγμή που κατατέθηκε το αίτημα των 14 συναδέλφων (σε σύνολο 24) έως και σήμερα, η ΑΣΕ-ΠΑΜΕ έχει καταθέσει 11 κείμενα στο Δ.Σ. του Συλλόγου για μια σειρά ζητήματα, αλλά κανένα απολύτως κείμενο δεν κατέθεσε για το 9ο Ειδικό! 

Επομένως, δεν δικαιούται να ομιλεί για ολιγωρία ούτε να διαστρεβλώνει την ξεκάθαρη θέση μας για αύξηση της χρηματοδότησης για όλα τα σχολεία. Αντίθετα, όλες αυτές οι αντιφάσεις αναδεικνύουν ότι το πραγματικό ενδιαφέρον τους δεν είναι η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου  σχολείου.


Για μια χούφτα ψήφους

Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
στων σχέσεων και των συναναστροφών
την καθημερινήν ανοησία,
ώς που να γίνει σα μια ξένη φορτική.

Κωνσταντίνος Καβάφης «Όσο μπορείς»


Με την ίδια αίσθηση αμετροέπειας, στη φθινοπωρινή έκτακτη Γ.Σ. έφτασαν στο σημείο να χαρακτηρίσουν μέλος της Παρέμβασης στο Δ.Σ. ως «αξιολογητή του Υπουργείου Παιδείας που δίνει οδηγίες για τον τρόπο συμπλήρωσης της αξιολόγησης»! Και αφού επιδόθηκαν σε μια σειρά από βαρύτατες κατηγορίες εναντίον του Συλλόγου μας και της θέσης του για τα ενιαία κείμενα, πριν περάσει μία εβδομάδα τα υπερψήφισαν στα σχολεία τους και, στη συνέχεια, στην εκλογοαπολογιστική Γ.Σ. υπερψήφισαν και τα πεπραγμένα του Συλλόγου! 


Ο Σύλλογός μας έχει μια μακρόχρονη παράδοση συλλογικών δημοκρατικών διαδικασιών που χαρακτηρίζονται από υψηλής ποιότητας έκφραση συνδικαλιστικού, πολιτικού, παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού λόγου. 

Οι αντιπαραθέσεις και οι διαφορετικές απόψεις διαμετρικά αντίθετων αντιλήψεων και θέσεων διατυπώνονται με επιχειρήματα και σε συναδελφικό κλίμα. Θεωρούμε πως η Εκπαιδευτική Παρέμβαση έχει κι αυτή το μερίδιό της σε αυτή την αμεσοδημοκρατική διαδικασία που αποτελεί πόλο έλξης και εμπιστοσύνης για τους/τις εκπαιδευτικούς ανεξάρτητα από τις όποιες απόψεις έχουν. Και αυτή τη δημοκρατική λειτουργία είμαστε αποφασισμένοι να την υπερασπιστούμε σθεναρά, όπως και το πράττουμε –χρόνια τώρα– απέναντι σε μια διαλυτική αντίληψη που θέλει να μετατρέψει τις Γενικές Συνελεύσεις σε γήπεδο, σε πρακτικές συνδικαλιστών/στριών που διακόπτουν, προσβάλλουν, προβοκάρουν τους ομιλητές και δημιουργούν τεχνητές εντάσεις με μοναδικό αποτέλεσμα να σπέρνουν τη σύγχυση και την αποστράτευση, την απογοήτευση και την απομαζικοποίηση. 

Το ίδιο καλούμε και κάθε συνάδελφο/ισσα να πράξει, να υπερασπιστεί έμπρακτα με την παρουσία, την τοποθέτηση και τη στάση του το σωματείο και τις συλλογικές του διαδικασίες απέναντι σε πρακτικές διάλυσης που μόνο την ήττα και τον κατακερματισμό θα φέρουν.


Και το σημαντικότερο. Ο Σύλλογός μας ενοχλεί κατάφορα, όχι μόνο το κράτος και τις κατά καιρούς κυβερνήσεις, αλλά και τους κομματικούς μηχανισμούς στο σύνολό τους, επειδή δεν ελέγχεται από καμιά κομματική δέσμευση παρά μόνο από τα συμφέροντα των συναδέλφων-μελών του και επομένως γι’ αυτό μπορεί να είναι μαχητικός, ενωτικός, απρόβλεπτος και αποτελεσματικός, να παίρνει πρωτοβουλίες που ενοχλούν και βάζουν δύσκολα, αλλά κυρίως να εκφράζει τις ανάγκες και τα δικαιώματα όλων μας και όχι τις όποιες αποτυχημένες μικροκομματικές σκοπιμότητες εντός του εκπαιδευτικού σώματος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου